blog-image
جزییات
  • تیم پکتور
  • ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
  • طراحی لوگو, نکات کلیدی, طراحی لوگو, ویژگی های یک لوگو خوب, لوگوی پویا
  • 0 نظرات

نکات کلیدی درباره ی طراحی یک لوگو

طراحی لوگو به عنوان نماد یا نشانه ای برای بیان یک مفهوم یا زمینه فعالیت یک شخص یا سازمان انجام می شود. لوگوی طراحی شده در هر جایی که آن شخصیت حقیقی یا حقوقی در آن حضور دارد به ثبت می رسد. شرکت ها و ادارات، بازرگانان و حتی شخص حقیقی، برای نمایاندن خود و فعالیت شان در میان سایرین از لوگو یا نشان تجاری استفاده می کنند. لوگوها یا به صورت گرافیکی هستند و یا به گونه ای طراحی می شوند که از نام تجاری شرکت یا شخص در آن بهره برده می شود.

طراحی لوگو

طراحی لوگو مهارتی است که پیشینه شکل گیری آن به زمان های بسیار دور مربوط می شود. در کاوش های باستان شناسی دیده شده است که انسان های اولیه برای بیان مفاهیم نشانه ها و اشکالی را بر روی دیوار غارها نقاشی می کردند. این نشان ها در هر جایی به کار برده می شد معنا و مفهوم خاصی را در ذهن بیننده ایجاد می کرد. به مرور زمان نیز با تکمیل این نشانه ها و تحولات آنها بر دیوار غارها خط اختراع شد که یکی از مهمترین دستاوردهای بشر است. امروزه نیز هر شرکت یا سازمانی برای متمایز کردن نام خود در میان دیگران و همچنین ماندگاری در ذهن مخاطب نسبت به طراحی لوگو اقدام می کند. این طراحی لوگو از نظر طرح و رنگ سلیقه ای و مطابق به نظر مدیران انجام می شود اما به طور کلی باید در طراحی لوگوی پویا اصول مهمی را رعایت کنید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

اندازه طراحی لوگو و بیان جزئیات

هنگام ایده پردازی برای طرح کلی، از طراحی لوگو های پیچیده پرهیز کنید. لوگوی پیچیده موجب سردرگمی مخاطب شده و مفهوم را به او منتقل نمی کند. لوگو های با طراحی ساده و جزئیات اندک به راحتی طراحی می شوند و همچنین به سرعت در ذهن مخاطب ماندگار می شوند. به گفته طراحان لوگوهای ساده نسبت به لوگو های با طراحی پیچیده از تأثیر گذاری بالاتری برخوردارند.

هنگام طراحی لوگو انتخاب اندازه مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید باید لوگو را در چند سایز طراحی کنید که در موارد مختلف کارایی داشته باشد. مواردی مانند سربرگ، وب سایت شرکت و درج در آگهی های تبلیغاتی سازمان. این نکته برای یک مشتری باتجربه از اهمیت بالایی برخوردار است. به خاطر داشت باشید اگر طرح لوگو پیچیده باشد خوانایی آن در سایزهای مختلف کاهش پیدا می کند؛ بنابراین بهتر است طراحی لوگو در اندازه های استاندارد و در طرح های ساده و گویا انجام شود که پاسخگوی نیازهای سازمان باشد.

 

تأثیرگذاری لوگو در ذهن بیننده و موارد مربوط به چاپ

از دیگر ویژگی های یک لوگو خوب می توانیم به میزان تأثیر و ماندگاری آن در ذهن مخاطب اشاره کنیم که یکی از ویژگی های اصلی لوگو می باشد. بیننده به هنگام دیدن لوگو باید بتواند در همان لحظات نخست طرح را به خاطر بسپارد و ناچار نباشد برای درک مفهوم آن به جستجو و کاوش بپردازد. پس طراحی لوگو را باید به گونه ای انجام داد که انتقال مفاهیم آن به سرعت و راحتی انجام شود.

از دیگر نکات کلیدی در رابطه با طراحی لوگو که گرافیست ها به آن توجه اساسی دارند احتمال تغییر رنگ های طرح به هنگام چاپ می باشد. برای برطرف کردن این مشکل تجربه به ما نشان داده بهتر است که لوگو را بر روی کاغذ با کیفیت عکس چاپ کنید و به مشتری نشان دهید و از او نظرخواهی کنید. در این حالت ایرادات و اصلاحات مورد نظر او را برطرف می کنید و رنگ نهایی و مورد پسند مشتری را پیاده می کنید.

  

نظرات

نظر شما